måndag 8 november 2010

Thailand närmar sig

Snart bär det av till varmare breddgrader och förberedelserna är i full gång.
- Pass till Tilla och mig är i rullning
- Twinrixvaccin dos 1 tagen
- Hus bokat
- Transport till flygplatsen löst
- Min journal på engelska är på g

Det finns massor att tänka på inför resan, vi behöver tips! Vad är det absolut viktigaste att ha med till Tilla? Jag har hört blöjor, men finns det verkligen inte blöjor i Thailand? HJÄLP! Vi ska vara bort i 6 veckor, om vi ska ta med blöjor för hela vistelsen kommer vi inte få plats med nåt annat!!!

3 kommentarer:

  1. Det finns blöjor i Thailand! En vän kom nyss därifrån, hon reste med en 11 månaders och hon hade hittat bra och billiga blöjor!

    Ha en trevlig resa, kramar.

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Vad härligt att åka till Thailand! Jag är inte alls avis ;) Jag har en vän som är där nu med deras 10-månadersbebis. De har varit där i 4 veckor redan och har 4 veckor kvar... Kolla deras blogg: http://pappareibom.blogg.se/. Det går säkert bra att be dem om tips! Kramar

    SvaraRadera
  3. Ingen fara på taket. Det finns blöjor. Har hört att det kan vara svårt att få tag för äldre barn. Huggies vet jag finns. Såg med egna ögon förra resan. Kika på min packlista på bloggen. Du kanske kan få inspiration.

    Välling är dock ett måste. Ta inte för lite. Jag räknade ett paket i veckan. Tänk att hon i värsta fall kanske kan få ngn magåkomma och då vill man vara säker på att hon får i sig lite näring och vätska.

    SvaraRadera