fredag 26 augusti 2011

Dagens ensamma mamma

Lämnade Tilla på dagis ensam för första gången, men hon vinkade glatt farväl och sa "Hej då mamma"! Jag var tillsagd att hålla mig i närheten av dagiset, förlåt förskolan, om hon väldigt gärna skulle vilja träffa sin mamma... Hämtningen skulle ske kl 14. Jag hade förhoppningsvis 5 timmar över att spendera, när hände det senast?! Satte på Viveca Steens Den innersta kretsen i lurarna och gick ner till Hagaparken för att spana efter livbojar, ni har väl inte missat Livbojsjakten? Fikade med Helena på nedanstående Café, handlade mat, satte två surdegar och startade om min rågsur (den doftade alldeles för mycket alkohol) och vips var klockan kvart i två. Tilla hade varit hur glad som helst, busat och lekt mest hela tiden. Det enda som var tråkigt var att hon inte åt maten som serverades idag heller (hon har inte ätit ngn av dagarna) hon petade i sig några oliver som kom med salladen och drack ett glas mjölk.

P.S. Jag har iaf inte gett upp sommaren och satte på mig klargröna sidenshorts från Åhléns och en jeansskjorta från H&M. D.S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar