onsdag 25 juli 2012

Fördomar

I vintras när vi var i Thailand mellanlandade vi i Bangkok på vägen hem. Jag satt där på ett snabbmatsrestaurang, mådde sjukt illa, hade kräkts och kände mig allmänt sunkig och sliten. Vi får då syn på en kvinna som är helt klädd i vitt med händerna fulla av shoppingpåsar och en exklusiv designerväska på axeln. Och såg ut som en miljon dollar. Allt det som jag INTE kände mig som vid just det tillfället. Vi skrattade lite åt situationen och började prata om hur hon levde. Vi tippade på allt från lyxhustru i USA till supermodell i Milano.

För en månad sedan var min ordinarie barnmorska på semester och jag skulle träffa en annan barnmorska. Gissa vem det var? Jo kvinnan från flygplatsen i Bangkok, helt otroligt roligt. Hon är barnmorska på Mama Mia :) Och hon är världens gulligaste. Vad knasigt det kan bli med fördomar och föreställningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar