tisdag 16 oktober 2012

Svacka

Är inne i en svacka, psykiskt och fysiskt. Skitjobbigt. Livet som tvåbarnsmamma rullar på. Tilla kommer in i sin roll som storasyster mer och mer för varje dag, Allan är väldens bästa och snällaste lille bebis. Inget att klaga över, men ändå känner jag ingen motivation. Inget engagemang. Blasse liksom. Vet inte vad det beror på. Är det sömnbristen? Förkylningen som aldrig vill lämna kroppen? Oro över vår trixiga bostadssituation (sen sist har vi beslutat att hyra ut vår lgh, tills marknaden stabiliserats). Oro för Tillas dagisbyte. Ah nåt är det, eller allt. Vad vet jag?!

Lite bilder som gör mig glad just nu:














3 kommentarer:

  1. Försökte skicka en kommentar men det verkar inte gått fram. :( långt var det med. Summan var i alla fall att du måste försöka ta dig ut och göra saker på egen hand eller tillsmmans med kompisar. Förändringen som kommer med två barn är större än vad man tror. Jaget blir ännu mindre och platsen som mamma blir större. Behovet minskar ju inte för att man har två barn utan snarare blir det större. Att få komma ut och att få andas stadsluft, dricka en latte eller bara få strosa i butiker. Men det blir bättre när Allan blir större. Lovar! Ta hand om dig och er! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Frida. Det ska jag tänka på. Börjar på lördag, deluxe-ansiktsbehandling :) Ska bli så skönt. Hoppas ni mår bra! Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara hålla med Frida. Jag hade precis som du en svacka när barn nummer två kom. Fick en liten chock faktiskt och kände mig låg. Att få två små underbaringar är verkligen stor skillnad mot en och man måste verkligen försöka att inte glömma bort sig själv under den mest intensiva perioden. Det blir lätt så. Ni har också barnen ganska tätt vilket innebär att ettan fortfarande är liten och kräver att få sin beskärda del av uppmärksamhet och som grädde på moset kanske är mitt i en trotsperiod. Men håll ut, det blir bättre! Under tiden, se till att prioritera er själva då och då, både som par och egentid. Det gör så mycket! Kram på er

    SvaraRadera