måndag 28 januari 2013

Hemma med barn

Tillas dagis hade planeringsdag idag. Passande nog var hon lite krasslig på morgonkvisten, strax över 38 och näsblod. Men pigg som vanligt. Två saker jag skulle göra idag var hämta paket som Allan fått från Nestle och baka knäckebröd (tilla äter upp fyra plåtar i veckan). Vi började med knäcket. Tilla fick vara med å baka på ett villkor; att hon 'bara' fick äta den lilla ranson av deg som jag gav henne, OK sa hon. Efter ett tag blev Allan trött så jag gick in å la honom. När jag kommer ut igen sitter Tilla med en STOR degklump i handen och hetsäter. Jag (med arg röst): Tilla vad gör du???! Tilla (med snällaste rösten): äter deg mamma... Hahahaha. Försökte hålla mig men kunde inte låta bli att skratta!!

Annars har det flytit på, lekt, ritat, bakat, var till ÖB em sväng, tränat krypning, kollat film, en vanlig dag med mina fina helt enkelt!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar