torsdag 22 januari 2015

Fortsatt tufft här borta

Kämpar på här borta. Syskonrivaliteten växer för varje dag. De tävlar om allt! Vem som ska bortsa tänderna först, vem som har snabbast skor, vem som cyklar snabbast och sist men inte minst om våran uppmärksamhet, eller mest min eftersom jag är med dem 24/7. Det ska bli skönt när Allan oxå börjar preschool, I not kidding, I'm on My knees. Just nu är smilingmom not so happ; Inget körkort, helt omobil alltså, kidsen jobbigare än någonsin, Allan måste vara pottränad till 2 februari...

Ett genidrag att inrätta lekyta på soldäcket. Life saver för tillfället. 

Jag full uppsyn från soffplatsen framför brasan. 

Kofta: Urban Outfitters
T-shirt: Filippa K
Jeans: Anine Bing 




4 kommentarer:

  1. Fina Anna! Snart vänder det! Härda ut och rid ut stormen. Börjar Allan preschool i feb? Det kommer att bli toppen. Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Hej Anna. Roligt att följa er och era äventyr där borta.
    Undrar bara hur det funkar med körkort för er ? Du säger att du inte kan köra bil nu, vad måste du göra? Jag vet att när jag var och hälsa på i USA och även jobbade lite så lånade jag en bil, och för att få försäkring på den bilen lära jag ta körkort. Men det var bara ett lätt teori prov på kanske 15 frågor, samt en liten tur med bilen så dom såg att man kunde hantera den. Lär du göra likadant eller är det annat som gäller? Mvh Roffe Eglund

    SvaraRadera
  3. @Maria, Allan börjar den 2 februari 3 dagar i veckan, hela dagar. Han längtar :) @Roffe jag får köra tillfälligt på mitt svenska körkort (3 månader) nu har det gått och jag behöver skriva upp och köra upp som vilken 18 åring som helst :/ Uppskrivningen var inga problem, men uppkörningen var värre. Ganska annorlunda körstil och andra regler här borta. Så jag kuggade första, det betyder att jag inte får köra på mitt svenska heller... Alltså strandsatt i ett land vars infrastruktur är uppbyggt på bilåkande... Pust stön.

    SvaraRadera
  4. Jaså du får göra en riktig uppkörning och allt, det trodde jag inte. När jag gjorde min så kallade uppkörning i Chicago och när jag hade berättat för uppkörningskvinnan varför jag behövde körkortet och att jag kom från Sverige så brydde hon sig knappast om hur jag körde :) Jag hade ju redan kört så pass mycket redan i USA så man hängde väl med ganska bra. Bara man vet var man ska så är det inga problem att köra, ligga i rätt fil osv. Hoppas du klarar uppkörningen snart. För precis som du säger...det är ett måste att ha körkort i USA/Canada. Samhällena är tametusan inte byggda för att gå eller cykla där borta. Mvh Roffe

    SvaraRadera