tisdag 20 april 2010

Linfrön och busfrön

På vår gata i stan (som för övrigt blivit utsedd till stan BÄSTA gata) har det äntligen öppnat ett nytt café istället i fd. favoriten Sanders lokaler. Stället heter Linfrö - Bröd och café. Jag var såklart tvungen att gå in och kika på utbudet och de renoverade lokalerna. Ägaren var mäkta stolt över deras hemgjorda glass som han stiger upp i ottan för att tillverka. Jag förklarade att jag är "medlem" i GB-familjen och han tog det som en utmaning. Han gav mig en bytta pinfärsk glass, kan man äta glass innan kl 10 på morgonen? Uppenbarligen. Jag vet att jag hädar, men den var faktiskt riktigt god, riktigt god och gjord på bara färska råvaror inget jox.

Vi passade på att smyga upp till Vasaparken innan alla kidsen var där för att testa attraktionerna, kul var det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar