fredag 2 juli 2010

Jag gillar gröt!

Gröt är gott, så varför envisas mamma och pappa med att truga i mig den där äckliga flytande sörjan som de kallar välling? De kämpar så mycket med detta så jag blir förbannad! Ge mig mammas bröst eller gröt, hur svårt kan det vara? Mamma klagar också en massa på att hon aldrig får sova, ursäkta mig om jag vill snutta varannan, var tredje timme på natten... Jag gillar ju mamma och att snutta. Mamma och pappa säger hela tiden att de måste fråga någon om hur de ska gå till väga, kan nån hjälpa dem? De ser så ledsna ut.

2 kommentarer:

  1. Håll ut! Vi hade precis samma "problem" med Alvin. Provade allt och var så uppgiven över att aldrig få sova mer än två timmar i stöten.
    Men när jag slutade amma på dagtid och bara gav puré´, mjölkersättning och gröt vände det. Nu accepterar han till och med vällingen som han totalvägrade innan. Nu sover han till och med nätterna igenom utan snuttande på annat än sin napp.
    Har ni provat att blanda ut vällingen med bröstmjölk/ersättning?
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hur gammal är sessan nu? Jacob tog absolut INTE ersättning, men när vi kunde börja med vanlig välling gick det jättebra. Är väl vid 6 månader tror jag...
    Är så jobbigt när det strular på nätterna. Jonathan har sovir som max 3,5 timme (okej, han är inte så gammal än) men när det blir som du säger, varannan timme och sen vill han upp vid fem är det inge skoj.
    Men Tilla tar napp va? Det vill inte våran lilla herre göra, tror det skulle underlätta en del.
    Lycka till! Hoppas vi ses snart!
    Kram

    SvaraRadera