onsdag 20 mars 2013

En blick in i verkligheten

05.47 Allan vaknar för dagen (5 ggr på natten för allmänt stök) Henrik tar med honom ner och duschar.
06.15 Tilla vaknar och vill ha sin pappa, 'BARA'
06.20 Henrik tar Tilla, jag tar över Allan
06.22 Jag duschar och inser plötsligt att Allan blev alldeles för tyst för att det skulle stå rätt till. Han sitter i hallen och leker med mina gamla trosor...
06.30 Henrik går till jobbet och Allan vägrar vara någon annan stans än i min famn, Tilla vill ha min uppmärksamhet
06.40 har lyckats få på mig några gamla trasor ur garderoben, fixat Tillas morgontoalettbesök med Allans skrikandes på golvet.
06.50 dukar fram frukost
06.51 Tilla vill ha något annat än det serverats, jag reser mig upp hämtar det
06.52 Allan börjar tröttna på att sitta  stolen och börjar gråta
06.53 Jag har kastat i mig frukosten och tar upp Allan
07.00 Tar med Allan ner i tvättstugan och hänger tvätt
07.10 Kokar kaffe med Allan på höften och ser hur Tilla byter om
07.15 Tilla byter om igen (klädbyte nr 3) hon väljer strumpbyxor som hon inte kan ta på själv så jag hjälper henne med Allan skrikandes och ståendes mot min rygg
07.30 Tilla byter om igen, jag dricker kaffet med Allan i knät
07.50 Vi går på toa och borstar tänderna, Allan skriker
08.00 Jag försöker vinna pluspoäng hos Tilla genom att erbjuda mig att göra flätor på henne, hon föredrar hårspännen. Jag lyckas dock tala henne ur det eftersom hårspännen ALLTID försvinner på förskolan. Flätor it is. Allan skriker, MYCKET.
08.15 Vi börjar klä på oss Allan först, störtsomnar i vagen, Tilla sen. Hela proceduren tar ca 30 minuter.
08.45 Beger vi oss mot förskolan, Tilla insisterar på att åka pulka, jag vill samla mera pluspoäng och gör ett försök att dra pulkan, det misslyckas...
09.10 Lämnar Tilla på förskolan, hon vägrar ge mig en kram. Jag går hem med svansen mellan benen.
10.00 Korsar Bergslagsvägen och fastnar i ett håll i vägen, vagnen välter och jag över den. Allan oskadd, men AJ mitt ben. Trendig snubbe i fetaste SUVen stannar och frågar mig hur jag mår. Med rinnande make up svarar jag: 'Tackar som frågar' (vad?? hur gammal blev jag helt plötsligt...)
10.30 Inser när jag stiger av t-banan vid Odenplan att vurpan orsakat smutsfläckar över samtliga klädlager som är ytterst.
10.50 Smutsig och med smink i hela ansiktet entrar jag fotvårdsstället och slår mig ner för en timmes ompyssling, ahhhh det är gött å vara mamma!!!



2 kommentarer:

  1. Anna, du är en klippa! Heja Allan som lekte med dina gamla trosor... haha :)

    SvaraRadera
  2. Känner sååå igen mig! Detta glamourösa mammaliv :) Men det blir bättre, håll ut! Fast blir lite fundersam över det här med nummer 3. Kan man ändra sig i vecka 36...? :)

    SvaraRadera