torsdag 23 oktober 2014

Första dagen som "hemmafru"

Dag 4 i Kanada var Henrik tvungen att åka in till jobbet för att fixa telefon, dator, telefon till mig (hoppas jag) och annat praktiskt. Jag och kidsen lämnade ensamma i vår nya hemstad. Jag har hört mig för om hur det fungerar. Alla pratar om dessa Community Centers som finns överallt, så jag letade på den allra närmaste Roundhouse Community Center i Yaletown. Vi gick dit i morse och spanade in det, och passande nog var det hopp och lek idag efter lunch. Ett Community Center är ett ställe där alla är välkomna, gammal som ung. När vi kom var det senior-pingis i fulla lokaler (du skulle ha blivit mäkta imponerad Anna) Jag såg även en senior-yogaklass, akvarellmålning och en musikklass. På schemat för barnen fanns allt från ballett, musik och dans, fotboll, preforming arts osv. Ett gediget schema som kräver en person per barn om vi ska hinna gå på allt. Träffade också en skandinav på centret, från Norge. De hade flyttat hit för två månader sedan och de hade två tjejer 8 och 4 år, en kompis till Tilla kanske. Vi hittade även en gigantisk lekpark i närheten. So far so good, får jag väl lov att säga.
Fröken klättermus in action. I bakgrunden
Marinaside. 

Fullt ös i lekparken till alla barnen i skolan
bredvid kom ut på rast, då ville Tilla gå därifrån. 

Lunch med denna donna medan lillen sov. Lyx. 

4 kommentarer: