fredag 24 oktober 2014

Husjakt

Vi har vari på jakt idag igen vi tittade på fyra hus ALLA var intressanta. Vi har kokat ner det till två favoriter. Geografiskt sett ligger de inte så långt ifrån varandra. Men de är helt annorlunda olika. Den ena huset ligger i Pemberton Heights North Vancouver och superlyxigt och enastående utsikt! Området är verkar helt ok och verkligen familjevänligt. Nackdelar är att det inte finns någon gräsmatta, utan "bara" en massa altaner på alla våningsplan (tre), det bor en familj i en separat del av källaren (dock helt isolerad från övriga huset) och inte möblerat så det måste vi komplettera med, dock betalar de vi hyr av underhållet. Den andra huset ligger i Cedardale, West Vancouver, ett helt unikt läge med skog bakom huset och en liten bäck som rinner genom området. Huset är jättemysigt, men i minsta laget, 4 sovrum, men små rum, fungerar absolut, men det blir lite pussel att husera många gäster samtidigt. Mycket att fundera över, imorgon ska vi lämna besked om vilket vi vill ha.

Idag var det min tur att träna, eller träna och träna, promenera. Jag vägrar gå på löpband så jag gick ut i ösregnet, ja det regnar i Vancouver, nästan varje dag denna årstid. Jäkligt mycket också. Sedan drog vi iväg till EA Sports. Spanande in faciliteterna. Mycket trevligt. Jag har för övrigt inte fått något kanadensiskt nummer, väntar svar på någon EA-deal med Telus, vet dock inte hur länge jag orkar vänta. På måndag börjar H jobba och då MÅSTE jag ha telefon och nummer.

Blöt morgonpromenad.

EA-kontoret Halloweenpimpat en vecka innan...
Bara i Nordamerika om hos mormor Mia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar