fredag 21 augusti 2009

Bebislängtan!

Jag och H träffades i oktober 2005, vi har alltså varit ett par i snart 4 år. Vi är egentligen helt olika; jag älskar att planera - H inte alls! Jag gillar att pyssla hemma, laga mat, baka, sy, inreda , renovera (då ber jag JÄTTESNÄLLT om Hs hjälp) - H vill programmera... Jag gillar hälsosam mat - H gillar bacon! Ja, ni fattar! Men på något sätt har vi hittat vår symbios, den gyllene medelvägen som vi båda älskar att gå! Vi har sedan ett par år haft en önskan om att bli föräldrar (H kommer bli en superpappa)! Problemet i paradiset var att jag, efter flera år (decennier möjligtvis) av hård träning, inte hade någon ÄL (förkortar och förskönar lite för de som inte vill veta allt). 2 år senare efter turer med piller, träningsförbud och dylikt fick jag testa hormonsprutor, behandlingen gick över förväntan och doktorn utlovade "den röda veckan", men den kom aldrig, jag väntade, fick mensvärk, mera mensvärk men inte det kom aldrig. Sur som en citron gick jag tillbaka till doktorn som inte kunde förstå vad som hade hänt?! Enligt UL skulle det komma, han ville dock försäkra sig om att allt var som det skulle och gjorde ett UL till. Då fick jag se det för första gången... Det embryo som numera är ett 22 veckor gammalt foster (ett livligt sådant...) ÄL hade satt igång men ägget hade blivit befruktat så av naturliga orsaker kom det ingen mens. Hahah det gick lite fortare än vad vi hade tänkt! Nu är längtan efter att bli gravida över och nu längtar vi ihjäl oss efter en bebis, en riktig bebis, istället! Ända till nyårsafton får vi vänta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar