måndag 31 augusti 2009

Vagnkampen!

Teutonia Cosmo:
- Smidig Cityvagn, ledade framhjul gör det lätt att manövrera vagnen i trånga utrymmen (dvs butiker)
- Du kan koppla på babyskyddet (bilbarnstolen) på chassit så du slipper väcka bebisen om den somnat i bilen
- Stort underrede med plats för matkassar (eller shoppingpåsar)
- Liten och behändig att vika ihop
- Mjuk och följsam i rörelserna





















Kronan Duovagn
- Stabil vagn som är lätt att köra i terräng
- Trots stabiliteten är den smidig att vika ihop och tar inte så mkt utrymme
- Många smarta finesser som tex inbyggt solskydd som fälls ut från suffletten





















Båda vagnarna har snygg design, och det blir en brun vagn oavsett vilken vi väljer. Det skulle kännas bra i själen att köpa svenskt, lite patriotiskt! Men å andra sidan är tyskarna kända för att leverera produkter med hög kvalitet.

Just nu lutar det åt en Teutonia, såg en sån på väg hem från jobbet idag, en brun, mamman såg mycket nöjd ut och barnet var tyst :) Bra tecken!! Jag ska låta det landa liiiite till. Har kollat upp en tysk sote som levererar till Sverige och med extra allt (gurkamajjo och räksallad) alltså tillbehör till vagnen så skulle inte prislappen bli allt för hög. Det skulle bli ungefär 1 000-lappen dyrare än Kronan. Den tyska siten heter mypram.com (spana in den om du köpa barnvagn eller tillbehör) de har allt! Och dessutom mycket billigare än i Sverige, trots att svenska kronan har sett bättre dagar.

2 kommentarer:

  1. om du beställer vagnen från tyskland så kom i håg att kolla upp vad garantierna säger om det skulle bli något fel på vagnen. När du köper i en butik, då får du en lånevagn om du behöver lämna in din vagn för lagning. Jag har faktiskt hört att det kan strula med de tyska leverantörerna.... I vilket fall som helst så hade jag en Teutonia (liknande den som du funderar på) och jag var mycket nöjd! Men Kronan har schysst design.... Kramar Jenny

    SvaraRadera
  2. Jag rekommenderar Teutonian. Är jättenöjd med min Mistral S! Beställde själv från Tyskland och det fungerade toppen. Det var så mycket billigare att jag tänkte att jag helt enkelt får ta om den skulle gå sönder. Tror jag sparade 2500 kr. Beställde från babyonlineshop.de. Jag skulle bli galen om jag hade en utan svängbara hjul, men jag har iofs svaga handleder också... Lycka till! Kram

    SvaraRadera