måndag 8 februari 2010

Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig...

Att leva med ett spädbarn är lite som en chokladask (för att citera Forrest)... Måndagspizzan ersattes av yoghurtmiddag och istället blev det knäckebrödsbak. Min intention vara att baka både pizza och knäckebröd, men jag fastande hos min dotter. Har aningens svårt att slita mig från henne när hon är så där härligt mysig, lugn, harmonisk och lätt att älska!

Vet inte om jag gett er knäckebrödsreceptet förut, det är mitt favvo och egenkomponerat!

4,5 dl grahamsmjöl
3 dl havregryn
2 tsk spiskummin (eller annan krydda efter smak)
1 tsk salt
Blanda gärna i en massa solrosfrön, pumpakärnor eller sesamfrön för att krydda lite extra
3 dl ljummet vatten

Blanda alla torra ingredienser rör sedan i vattnet. Kavla ut till tunna skivor på ett mjölat bakbord och grädda i 8-10 minuter i ugn i 225 grader.

Ta da, efter ca 30 minuter har du ett gott och nyttigt knäckebröd som räcker hela veckan, om du inte är som jag, äter varje kvart, då måste du baka varannan dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar