fredag 20 november 2009

Fredagstips - Organic Green Café

Idag var det lunch med min biokompadre från igår, Snäckan. Jag introducerade henne för Organic Green Café som ligger på Rehnsgatan nära T-banan Rådmansgatan. Det är just nu mitt absoluta favoritlunchställe, de har ett bröd som är "to-die-for". Maten är ekologisk och vegetarisk och MKT god. Faktum är att det stället har gått om Hurry Curry på Hötorget. Snäckstar var mkt nöjd! Och jag med! För nästa vecka när jag kommer dit då har ägaren anpassat sitt fantastiska brödrecept till 2 limpor :) Hurra hurra! Gissa om det ska bakas bröd nästa vecka!

Ikväll blir det "favorit-i-repris"-middag, tandorimarinerad kyckling i ugn. Det återstår och se om familjen Nilsson/Lignell kommer över, Juliegrisen är lite krasslig.

2 kommentarer:

  1. Ett nytt besök/försök på tis kanske? Som den brödoman jag är har du fått det att vattnas i munnen på mig. Vill oxå ha recept!

    Lillgrisen ligger med 39.2. Så vi går nog dessvärre miste om tandorin...lyllo Honk, mer till honom!

    SvaraRadera
  2. Gjorde precis en upptäckt att just detta ditt inlägg hamnar som topp 9 om man googlar Organic Green Café!
    Love, du borde få gratisluncher året ut för denna marknadsföring! ;)

    SvaraRadera