lördag 9 januari 2010

Efter den vidriga natten...

Kom idag ett glädjande besked. Igår kväll/natt var risken för ytterligare en operation överhängande då röntgenplåtarna visade stopp i tunntarmen. Efter att ha spenderat natten med sond för att lätta på trycket från tarmarna verkade det som om det löst sig, sänkan var i princip normal och alla värden såg bra ut. Den respektingivande överläkaren var inne och kände och klämde och sa att jag med största sannolikhet kommer att undvika operationen. SKÖNT!

Nu tar jag det väldigt lugnt, två varma koppen och ett glas äppeljuice hittills idag. Kanske lyxar till det med en tredje kopp framåt kvällen. Sen blir det "7-rätters", dvs dropp, under natten.

Jag har sagt det förr, vi har fått ett perfekt barn. Idag charmade hon undersköterskan som gav henne ersättning (jag har för lite näring för att helamma) genom att flina åt henne upprepade gånger. Våran bebbe!

1 kommentar:

  1. Älskade Big me! Jag saknar dig. Att få krama dig. Längtar också väldigt mycket tills jag får se underverket. JAg vet att du är envis och stark. Knip ihop och få igång tarmarna! :) You go girl. Love big time. Puss

    SvaraRadera