söndag 24 januari 2010

Mönsterbebis goes monsterbebis

Farmor, farfar och faster på besök, då passar Tilla på att förvandlas till ett litet monster... Ett väldigt sött litet monster men ändock, ett monster. Hon var iof en perfekt liten prinsessa på fredagskvällen och fram till 16 på lördagen, vi besökte både H&M och åt lunch Café Hurtig på Drottninggatan, hon älskade för övrigt H&M, precis som sin mor. Sen började förvandlingen... Vi kom hem och hon åt som vanligt, känns som om hon sitter fast vid mina bröst 24/7 för tillfället, efter maten vägrade hon komma till ro.

Vi tillbringade hela kvällen och delar av natten att få henne att somna in, alltså mera än 30 minuter intervallsovningar. Hon bajsade på sin pappa och halva badrummet, hon kräktes i soffan och det enda stället hon var tyst var vid mitt bröst. Det betydde att jag fick sitta och blotta bröstet hela kvällen tillsammans med de andra. Not so funny...

Klockan 02:30 tröttnade jag på att hon inte ville somna, la henne vid bröstet och lät henne ligga där och sova fram till morgonmålet kl 06:00. Sen var det igång igen, vägrade somna... hon kom inte till ro förrän runt 08:00 och vaknade igen vid 09:00 för nästa amning, somnade kl 10:00 och vaknade en halvtimme efteråt... Puh. Nu har hon sovit så pass länge att jag har kunnat duscha, bädda sängen, plockat lite i köket och blogga, hurra för Tilla. Sov, sov, sov!

2 kommentarer:

  1. I love your blog!
    Känns som om jag är med.
    Miniyou

    SvaraRadera
  2. Lilla hjärtat! Känner igen det där med att agera napp, tills vi bokstavligen bytte till napp och då - kors i taket - så hände det saker. Alla blev nöjda och glada - även mamma och pappa ;)

    kram Ebbas mamma

    SvaraRadera