lördag 30 januari 2010

Nappen=harmonisk dotter

Vår lilla dotter har påvisat ett ganska stort sug/snuttbehov. Och mammas bröst har varit hårdvaluta här hemma. Henrik kom hem från jobbet en dag och "Nu ska vi testa napp". Jag var tveksam eftersom vi fortfarande får ge henne ersättning emellanåt (mjölkproduktionen gick ner när jag gick på dropp och smärtstillande). Men Henrik insisterade och jag gick och köpte två små nappar och vilken effekt. Hon blir lugn som en filbunke, kan ligga stilla och mysa i timmar. Den som uppfann nappen visste vad den gjorde :)

Så här mysigt har vi det på kvällarna nu för tiden!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker faktiskt att det är lite komiskt. Vi var beräknade till nyår, födde den 4:e, vi fick båda 2 döttrar och de har stort sugbehov...

    SvaraRadera
  2. Riktigt häftigt. Skrattade gott när jag läste att vi fick samma dag. Vi hade nog fått samma dag även om vi inte hade planerat snitt. Hade vattenavgång kl 05:15 den 4:e och värkarna satte igång 30 min senare... Har ni börjat med napp?

    SvaraRadera