måndag 12 oktober 2009

Bilder/tankar, drömförlossning och målbild!

Idag har vi varit på på den första 3-timmarslektionen, av två, i hur vi ska underlätta förlossningen! Vi var båda otroligt fokuserade på uppgiften och tyckte att de tre timmarna passerade i raketfart. Jag kommer garanterat att ha blåmärken på insidan av låren imorgon. Henrik envisades om att nypa mig så hårt han bara kunde eftersom det hårdaste han kan nypa inte ens kommer i närheten av smärtan jag kommer känna under förlossningsarbetet! Tack älskling... Jag/vi känner oss efter första lektionstillfället än mera redo och förväntansfulla inför förlossningen. Det kanske är konstigt, men jag längtar verkligen efter den. Jag tror att det kommer att bli en enorm upplevelse! Tänka happy thoughts, lyssna till ljuvlig spamusik och tänka på hur mysigt vi kommer ha med den lilla bebisen när vi kommer hem!

Jag fattar att det kommer göra sååååååå inåt ONT! Men jag har haft tarmvred, det är enligt doktorerna värre än att föda barn, så BRING IT ON!

Ps. Jag kommer med största sannolikhet att radera detta inlägg efter förlossningen! Ds.

1 kommentar:

  1. Går ni på Annas profylax? Tycker jag känner igen konceptet :) Jag hade hur stora nytta som helst av nypen i låren så bara att härda ut!

    SvaraRadera