lördag 17 oktober 2009

V30 (16 okt-22 okt)

Barnet är 38 cm långt och väger 1,5 kg. Hjärnan utvecklas och växer och för att få plats så veckar den ihop sig. Barnets lungor är nästan helt utvecklade och det övar på andningsrörelser genom att höja och sänka bröstkorgen.

Mamman kan nu känna när barnet hickar, jag har dock inte gjort det ännu... Men det börjar bli allt mera påtagligt att det är något där inne, ett litet barn. Sparkarna blir hårdare och barnet känns större. Många mammor klagar över en tilltagande trötthet, jag kan hålla med om att tröttheten är mera påtaglig, men jag klagar inte, jag tycker det är härligt att vara trött haha! Jag ska nu vara noga med att äta näringsrik mat och sova ordentligt och hålla koll på järnvärdet, check på allt! Det står också att jag ska prioritera en stund ute i friska luften varje dag så... Vi hörs, nu blir det stavgång runt Karlberg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar