lördag 26 december 2009

Färdiggräddad V40 (25 dec-31 dec)

V40, tänk att jag har gått 39 hela veckor! Det har gått helt galet fort. Det känns som om tiden som gravid har flygit förbi. Kanske beror det på att jag de sista 25 veckorna har varit lika pigg som vanligt, att jag inte behövt tacka nej till roliga grejer på grund av bristande ork. Hur som helst summerar jag graviditeten som relativt smärtfri (bortsett från V7-V16 som var outhärdliga). Och nu är allt klart, bebisen fyller ut hela magen (tror vi). Livmoderhalsen mjukas upp och kortas av. Jag känner av sammandragningarna som en molnande mensvärksliknande smärta i princip varje dag. Livmodertappen mjukas upp och bäckenfogarna hinner mjukna ytterligare.

Det är inte bara kroppsligen vi börjar förbereda oss. Vi har färdigställt sängen (guldrummet/gästrummet/tv-spelsrummet står fortfarande till våra gästers förfogande när ni kommer och hälsar på, det blir bebisrum till sommaren) och fixat med det måttbeställda skötbordet! Tyvärr är vår lägenhet inte utrustat med ett generöst tilltaget badrum, det är rent ut sagt skitlitet. Vi har letat förgäves efter ett passade skötbord till den lilla. Till slut bad Henrik sin barndomskompis tillika träslöjdslärare om hjälp! Tack fina fina Robert, det passade perfekt, du är en ängel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar