torsdag 10 december 2009

Fuskförlossning!

Vändningsförsöket misslyckades, eller rättare sagt, det lyckades nästan, våran bebis snurrade tillbaka. Så om ingen mirakelvändning inträffar kommer det bli planerat kejsarsnitt. Jag kan inte hjälpa det, men det känns som om jag fuskar, som om det inte är på riktigt. Ingen rolig känsla alls. Rent ut sagt skitdeppigt! Vi fick dock glädjas en liten stund över att läkaren tyckte att vi skulle vänta till 4e januari, men tyvärr var det fullt. Så nu väntar vi på tid och med den tur vi upplevt det senaste, så kommer det sannolikt att bli i mellandagarna.

1 kommentar:

  1. Åh vad synd att det inte funkade... :-( Jag förstår din känsla, kände likadant när det blev snitt för min del. Inför min andra förlossning fick jag förmånen att prata med Aurora barnmorskan, det kändes så skönt att få prata med nån som har lite mer fördjupade kunskaper som kan råda, förklara och stötta. Har du möjlighet att få prata med nån kring dina känslor? Lycka till Anna. Kram

    SvaraRadera