onsdag 9 december 2009

Imorgon=vändning!

Kl 08:00 imorn är det dags att checka in på Karolinska Sjukhusets förlossningsavdelning. Det är dags att försöka vända den enivsa rackaren i magen. Jag hoppas innerligt att det ska lyckas eftersom jag ser väldigt mycket fram emot en naturlig förlossning, dels för upplevelsen, dels för att jag tror att kroppen kommer återhämta sig snabbare och för att jag redan genomgått flertalet bukoperationer. Jag har drömt mardrömmar om att det blev ett planerat kejsarsnitt och vaknat med en olustig tomhetskänsla, jag vill verkligen inte uppleva födelsen av vårt första barn så. Samtidigt måste jag ställa in mig på att det faktiskt kan bli verklighet. Jag får försöka fokusera på resultatet som kommer att bli detsamma oavsett=en underbar liten varelse som vi kommer att älska villkorslöst. alltid!

4 kommentarer:

  1. Hej Anna! Det blir inte alltid som man tänkt sig. Det har jag erfarat själv. Innan första barnet så var det självklart att den skulle ut den "normala" vägen men ïcke, lilltjejen föddes med akutsnitt. Nummer två "normalt" sen nummer tre skulle förlösas med planerat kejsarsnitt pga moderkakans placering. Det blev dock ambulans och akutsnitt. Den sista förlossningen är den även den bästa, trots att det var akut så var vi närvarande med en underbar personal och jag fick min son till mig direkt. Vad jag vill säga med den här "soppan" är att det löser sig alltid och det kan bli bra även om det inte blir som man tänkt sig. Lycka till imorgon. Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Lycka till tjejjen! Jag fick ju, som sagt, göra ett vändningsförsök (dock ett misslyckat sådant) och sedan blev det planerat kejsarsnitt. Jag ville helst föda naturligt men måste säga att kejsarsnittet gick jättebra och det gick förvånadsvärt fort att återhämta sig. Men jag håller såklart tummarna att det går vägen för er imorgon! Kram från Nettan

    SvaraRadera
  3. Lycka till imorgon Anna! Har varit med om både ett akutsnitt med ettan och en "vanlig" förlossning med nr två. Jag kan förstå din känsla av att vilja ha en naturlig förlossning, det ville jag med! Det kändes som att bli lite snuvad på konfekten när det blev snitt, men samtidigt var det så fantastiskt att få vår lilla tjej till sig snabbt och veta att VI äntligen blivit föräldrar till en underbar liten tös.Den känslan är värd precis allt. Hoppas vändningsförsöket går bra imorgon. Stort lycka till. Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Hoppas det gick bra idag stumpan. Håller tummarna för att barnet ville göra en snurr där inne. Kram kram!

    SvaraRadera