måndag 28 december 2009

Sovrumsdekorationer

Jag har säkert berättat hur nöjd jag är med våran nya tapet i sovrummet. Den har nästan förblindat mig, vilket har lett till att all övrig dekoration inte har börjat tagit form ännu. Och det är tydligen så dags att börja nu en vecka innan bebben ska plockas ut :)

Jag har kikat efter inspiration på Styleroom.se och hittat en del snygga detaljer, kollat i inredningstidningar men framförallt har jag blivit inspirerad av Fru Nilsson Lignells förkärlek till loppisfynd. Så idag bar det av till Stadsmissionen och Myrornas runt om i stan. Jag hittade tre urmysiga ramar, en i skinn, en av trä och en med romantiska blommor. Av två bitar av fårskinn sydde jag också två kuddfodral. Nästa projekt blir att leta nya/nytt sängbord, form och färgmässigt i stil med bilden från Styleroom nedan (den ska naturligtvis vara loppis eller second hand, för den riktiga touchen).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar