söndag 20 december 2009

Snöig söndag!

Söndag, måndag, tisdag... känns inte som en vanlig söndag! Kanske beror det på att jag är ledig imorn. I vanlig ordning fixade jag frukost till baby, denna gång hittade jag ett recept på kokaihop.se, krävdes dock lite modifikation, men det blev mumsigt ändå. Under tiden satte jag degen till julknäcket med anis och kummin (jag utesluter alltid fänkål, don´t like) som jag ska ta med till moster Lena och morbror Per på julafton. Men jag glömde pricken över i:et, det blir så mkt godare om man penslar bröden med ägg och slänger på lite flingsalt och sesamfrön. Attans, men det får gå ändå! Resulatet inte lika bra, men fortfarande gott.

Vi tog oss ut i snöstormen och pulsade runt Karlberg, mys mys, svängde förbi Fridhemsplan om kompletterade vår skruvsamling så Henrik kunde fixa till hyllorna inne på toaletten. Det är det sista fixet inför "nedsläppet" :)

Till lunch makaroner och korv, nya bästa! Till middag ska vi äta gryta antingen Glöggryta eller Texas Chili-gryta hmmm... svårt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar