måndag 14 december 2009

V38 (11 dec-17 dec)

Bebisen väger oftast mera än 3 kg och räknas som fullgånget. Barnmorskan Anette tror dock inte att det är någon "jättebebis" och den är dessutom inte fixerad och fortfarande VÄLDIGT rörlig. Jag tror att det är en liten rackare som snart kommer att vända sig ;)


Det är tydligen bebisen själv som bestämmer när det är dags att födas. Forskning visar att graviditetslängden finns programmerad i arvsanlaget. Det står också att vi bör packa BB-väskan hmmm, är det verkligen dags för det redan? Och vad ska vi ha med oss... Det börjar verkligen närma sig, vi fick med oss en liten goodiebag från
MVC i morse också. Nedräkningen har börjat...

Jag har fortfarande inte gått upp mer än 10 kg. Räknar dock med ett par glada julmatskilon så här på slutet. Jag känner mig dock klumpigare än vanligt. Tyngdpunkten är inte där den en gång har varit. Och det belv extra tydligt i lördags då jag helt enkelt tappade balansen och ramlade utanför pendeltågstationen i Spånga... Som tur var, var det bara knän och händer som drutta i backen. Men jag blev mkt smutsig. Jag är numera förbjuden att hasta till pendeltåg, tunnelbana och annat av Henrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar