måndag 21 september 2009

Dermanord babyvård?

När jag låg och fick behandling på Ekerum Spa så började vi prata om bebisar och allt som hör till. Hon berättade för mig att produkterna som säljs på apoteket innehåller mineraloljor som används för att framställa bensin, eldningsolja, asfalt, fotogen osv... Låter inte särskilt hälsosamt att smörja in sitt lilla knyte med det?! Hon tipsade mig om märket Dermanord, vilket jag aldrig har hört talas om. Är det någon som har hört talas om det? Eller bättre upp är det någon som har testat det?

2 kommentarer:

  1. Konceptet jag körde med Arvid var att inte bada honom för ofta i början (1 ggn/veckan) för att han inte skulle bli torr och då använde jag barnängens badolja. Har aldrig smörjt honom med hudkräm, men har några ggr haft på Inotyol mot röd rumpa. Den gör underverk! Har aldrig testat dermanord, men är säkert bra det med.

    SvaraRadera
  2. Hej Anna! Har hittat till din fina blogg. Roligt att ni väntar barn! :-) Hoppas att du mår toppen.
    Har aldrig smort barnen med någon hudkräm och har således aldrig testat Dermanord på våra barn. Däremot så körde jag med vanlig olivolja i badvattnet, och inotyol salva vid röd rumpa (håller med att den gör underverk!!!).
    Man får prova sig fram, men jag håller med om att det låter ju inte hälsosamt att använda produkter som innehåller sånt som man framställer bensin o annat med...
    Ta hand om dig. Kram

    SvaraRadera